sobota, 4 grudnia 2021

Komu komin?

Kiedy latem wybierałam się w myślach w niedaleką dziewiarską przyszłość, wszelkim ciepłym wełenkom, alpakom i kaszmirom rezerwowałam miejsca na czapki. Miękkie i puszyste motki wyglądały na zadowolone z takiego przeznaczenia, a ja wyobrażałam sobie jakie zastosuję wzory, z czym będę łączyć kolory. Kiedy przyszła jesień, zrobiłam sobie dwie czapki, jedną trochę wariacką, drugą elegancką (obydwie można zobaczyć w tym poście) po czym druty zapomniały o czapkach.  Tematem wiodącym stały się kominy, będące najpraktyczniejszym rozwiązaniem do ocieplenia szyi. Niemal prosto z drutów szły do użytkowania, tylko najpierw prałam je i suszyłam, nie było czasu i sytuacji na  specjalne zdjęcia. Wyjątkiem w tej kolekcji był komin dla Kubusia, który sfotografowany został na Karolu przed wysłaniem przesyłki. Kubuś to kuzyn Karola i mój uroczy klient, któremu zrobiłam kiedyś ten kocyk. Komin dla Karola nie miał sesji naczłowieczej, tylko szybkie zdjęcia na płasko.

Kolejny Komin zrobiłam dla siebie, potrzebowałam czegoś pasującego do dwóch ciepłych sukienek, co pozwoliłoby mi częściej z nich korzystać bez obawy, że szyja zmarznie, bez szukania szarej apaszki czy szalika. Zaspokoiłam też przy okazji ciekawość nowego wzoru ażurowego, który spodobał mi się już dawno temu. A sam komin jak się okazało pasuje nie tylko do sukienek.

Komu jeszcze komin? Wojtkowi, on wprawdzie ma mozaikowy komin z ubiegłego roku (pokazywałam go tutaj), ale na niego jeszcze za ciepło, a na gołą szyję za zimno, toteż postanowiłam zrobić coś nieco lżejszego, również w kwestii koloru. Miłym zaskoczeniem było połączenie ciemnej, cieniowanej bawełnianej włóczki z jasnym beżem. Ta ciemniejsza nitka to egipska bawełna w kolorze birch bark, czyli kora brzozy. Zastosowałam mój ulubiony strukturalny ścieg na rosyjskich stronach zwany „polskim ściągaczem” i otrzymałam bardzo naturalny efekt, rzeczywiście przypominający korę brzozy.

I na koniec komplet dla Oskara, komin i czapka.  Kluczowe w tym komplecie było znalezienie koloru pasującego do kurtki. Udało się, ale jak okazało się już po opłaceniu zamówienia, w sklepie nie było tyle włóczki, nie było też zainteresowania problemem klienta😉 musiałam więc zmienić koncepcję, postanowiłam dołożyć jakieś paski, ale pasującą parametrami czarną włóczkę dokupiłam już w dużo milszym sklepie.

Utkwiłam w tych kominach, mogłabym zakończyć dziewiarską przygodę, zostać zdunem i literą „z” zamknąć dziewiarski alfabet😊 Na razie jednak nie mam takich planów, póki co zakończyłam tych kilka dzianinowych kominków i kronikarsko je pokazuję.

I tak kolejno: Komin dla Kubusia zrobiłam z włóczki Lanas stop prima merino superwash col 924.  Wykorzystałam nową linię raglanu, a do zdjęć zabawę Karola i wspaniałe październikowe kolory😊

Komin dla Karola zrobiłam tak samo, z dwóch dropsowych włóczek w kolorze granatowym – Baby Merino oraz BabyAlpaka Silk. Te dwie nitki bardzo dobrze się z sobą zgrały, myślę że warto wracać do tego połączenia również w innych kolorach.

Komin koronkowy  zrobiłam z jasnoszarej BabyAlpaka Silk, od góry, bez jakiegoś schematu, dolną część poszerzałam dodając co jakiś czas lewe oczka między panelami ażurowymi. Wprawdzie nie było okazji do jakiejś sesji plenerowej, ale zamieszczone zdjęcia mają dla mnie kronikarski walor, w tle remontowana ściana łazienki i nomen omen komin, tyle że wentylacyjny.

Krótki komin dla Wojciecha zrobiłam z dwóch włóczek, połączyłam beżową merino baby dropsa i egipską bawełnę Earth Golden Fleece Carders w kolorze 115. Wyszło po jednym 50 gramowym motku, bez resztek😊

Komplet dla Oskara wydziergałam z merynosowych włóczek Sublime extra fine merino wool dk kolor 0379 oraz Performance Simply wool 100% merino superwash kolor 01. Zarówno czapkę jaki i komin zrobiłam prostym wzorem ściągaczowym, w poszerzaniu dolnej części komina zastosowałam ten sam patent jak w kominie koronkowym

Zapraszam do obejrzenia zdjęć:

























 

12 komentarzy:

  1. Super są te kominki i kominy. Moją szczególną uwagę zwraca komplet męski: komin plus czapka. Świetnie leżą na właścicielu, a kolory idealnie współgrają z kurtką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kasiu, że doceniłaś ten komplet, zwłaszcza że wcale nie było łatwo znaleźć pasującej kolorystycznie włóczki. Pozdrawiam i życzę dobrego grudniowego czasu:-)

      Usuń
  2. Piękna galeria kominkowa. Podobają mi się wszystkie, duże i małe:) Każdy z nich ma coś ciekawego czym przykuwa uwagę. Kolory i wykonanie jak zwykle perfekcyjne.
    Ten krótki męski kominek (golfik) to zdjęcie obu stron?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten krótki męski kominek w kolorze kora brzozy jest tylko z jednej strony sfotografowany, ale wzór jest identyczny po obu stronach. "Prawe - ryż - lewe - ryż" i powstaje dwustronny ścieg. Dziękuję Ci za przemiłe słowa, co do perfekcji to niekoniecznie, zawsze dałoby się lepiej;-) Cieszę się, że podobają Ci się wzory i kolory. Pozdrawiam ciepło:-)

      Usuń
  3. Ciepłe, praktyczne i pomysłowe w rozwiązaniach formalnych oraz zastosowanych włóczkach. Podziwiam, podziwiam!!! I pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tej porze roku pasja dziergania okazuje się wielce pożyteczna:-) Dziękuję za miłe słowa i serdecznie pozdrawiam:-)

      Usuń
  4. Takie kominki są bardzo praktyczne, a dla dzieci to chyba najlepsze właśnie takie, jak te Twoje, czyli z przedłużeniem na ramiona. Już kilka takich robiłam i wszyscy zadowoleni, dzieci - bo im nic w harcach nie przeszkadza, a mamy - bo dzieciom ciepło też w ramionka, no i komin siedzi na miejscu.
    Podobają mi się wszystkie Twoje prace, na dodatek wyglądają jak ze sklepu, ten ostatni komplet w szczególności.
    Pięknego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tym kompletem było trochę przygód, najpierw z zamówioną włóczką, a potem z koniecznością prucia i robienia od nowa. Nie wspominałam o tym, nie narzekałam, przecież prucie wpisane jest proces dziergania. Kto dzierga i nigdy nie pruje niech pierwszy rzuci motkiem:-) W efekcie komplet się udał, jest używany, a ja z przyjemnością czytam Twoje komplementy, za które pięknie dziękuję:-) Serdeczności:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ha!!! Jakie wspaniałe powiedzenie z tym rzucaniem motkiem. Święta prawda, nomen omen.
      Bardzo proszę, piszę to, co myślę i czuję ☀️

      Usuń
    2. Powiedzenie cudne, gdy po raz pierwszy go usłyszałam, czy raczej przeczytałam od razu wyobraziłam sobie zabawność tej sytuacji, nie tylko nikomu krzywdy by się nie zrobiło takim "umotkowaniem" tylko radość:-) Pozdrawiam ciepło:-)

      Usuń
  6. Kiedyś uwielbiałam kominy, teraz częściej noszę chusty...
    Aż chyba sobie coś zrobię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można mieć i jedno i drugie, do wyboru. A w takie mocno chłodne dni to nawet jedno z drugim. Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń