wtorek, 21 marca 2023

Kwiaty na pierwszy dzień wiosny - Among flowers hat.

Informacja o możliwości testowania wzoru mozaikowej czapki among flowers trafiła do mnie akurat wtedy, gdy miałam w planie wydzierganie nakrycia głowy dla wnuczki. Znając już projekty i styl pracy Renaty Witkowskiej, wiedziałam że warto, że otrzymam od projektantki precyzyjny plan i jeśli będę podążać za wskazówkami podanymi w opisie uzyskam pożądany efekt.  Wybrałam kolory, dopasowałam próbkę i zaczęłam robić dziecięcą czapkę. Coś jednak mi jednak nie grało, lecz nie wiedziałam co, nie potrafiłam wytłumaczyć swojego niezadowolenia. Teraz myślę, że po prostu inna dzianina domagała się realizacji, choć początkowo tego nie chciałam. W ubiegłym roku wydziergałam komin Among flowers cowl (klik),  więc gdy dowiedziałam się o nowym wzorze na czapkę pomyślałam, że owszem fajnie by było uzupełnić komplet, ale raczej nie mam wystarczającej ilości tej samej włóczki, a tak w ogóle to jest do zrobienia czapka dziecięca. Więc zrobiłam ją, niby wszystko grało, a ja wciąż kręciłam nosem. Wtedy postanowiłam sprawdzić czy na pewno nie ma szans na zielono czarną czapkę i okazało się, że szanse są niemałe, bo motki wyglądały konkretnie. Mozaikowa czapka wydziergała się jakby sama, a ja czerpałam przyjemność z robienia na drutach sprawdzonego wzoru. Powtórzyły nam się także okoliczności zdjęciowe, w tym samym składzie - ja i Edyta, w tym samym parku, nawet przy tym samym drzewie, które w ubiegłym roku było tłem do komina😊

Poprzedni wpis dotyczył między innymi uczenia się na własnych błędach. Pomyślałam sobie, że praca testowa byłaby idealną ilustracją tematu uczenia się, już nie na popełnianych błędach ale pod okiem dobrego nauczyciela, ale przecież te rzeczy się nie wykluczają, bo i w czasie testu popełniamy błędy. Różnica jest taka, że mamy większą motywację by je skorygować i tym efektywniejsza jest nasza nauka, zwłaszcza gdy cenimy i lubimy nauczyciela.

Dziś pierwszy dzień wiosny, myślę że to dobry moment by przedstawić mozaikowe kwiaty na czapkach Among flowers hat. Dla Kingi różowo śliwkowa z dropsowej Baby Merino i Grundl Hot Socks Pearl z kaszmirem, a dla Edyty zielono czarna, z Malabrigo rios i Performance simply wool.












  


 

 

14 komentarzy:

  1. Miałam ten sam problem. Chciałam dorobić czapkę do wcześniejszej chusty ale też zabrakło mi włóczki więc zrobiłam inną wersję w nadziei, że dorobię do niej chustę 😄
    Dobrze, że sprawdziłaś powtórnie zapasy i udało się znaleźć włóczkę na czapkę bo komplet wygląda rewelacyjnie. Edytka też zadowolona, bo jak się nie cieszyć z takiego zestawu. Dziecinna czapeczka równie piękna jak wersja dorosła tylko teraz musisz dorobić jeszcze do niej chustę 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto jak nie inna dziewiarka lepiej zrozumie te emocje związane pytaniem "czy wystarczy włóczki?" Co do chusty, kto wie, kto wie, niektóre projekty niemal same wskakują na druty:-) Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam ciepło:-)

      Usuń
  2. Zielony komplet zachwyca! Podstawą jest niewątpliwie atrakcyjny wzór, ale także świetny dobór bazowej włóczki i tła sprawia, że efekt końcowy jest WOW!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bokasiu, trafnie zwróciłaś uwagę na to, że o efekcie końcowym dzianiny decyduje kilka czynników, które powinny zgrywać się ze sobą, nie każda włóczka do każdego projektu się nada, nawet jeśli każda z osobna jest świetna, a przecież bywa że coś samo w sobie jest wątpliwe. O ileż przyjemniej sięgać po sprawdzoną, dobrą włóczkę i wzór dobrej projektantki. A co do tła, powiedziałabym że to tylko i aż wisienka na torcie, ale na wisienki to jeszcze trzeba trochę poczekać:-)

      Usuń
  3. Świetnie, że udało się dorobić czapkę do kompletu! I jeszcze sesja w tym samym plenerze :) Różowa-cukierkowa, też śliczna! No a ja wiem już, jak powinna rozmiarowo moja wyglądać ;) W wolnej chwili zrobię powtórkę. Paa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to miłe uczucie gdy dzianina która służy od roku dostaje jakby nowe życie, jakby - bo w niej nic się nie zmienia, czyli po prostu dostaje towarzystwo. A co do rozmiaru czapki, no cóż, ja zawsze wiem jak powinna rozmiarowo wyglądać, a jednak nie zawsze się to udaje:-)

      Usuń
  4. Witam serdecznie ♡
    Super komplecik! Bardzo podobają mi się takie prace, chciałabym umieć robić takie cuda no ale że nie potrafię, chętnie oglądam- diy są dla mnie bardzo inspirujące :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kaludio, miło Cię widzieć i czytać. Cieszę się, że wpadłaś, że znajdujesz inspiracje i czas by zostawić miłe słowo. Również pozdrawiam, serdeczności:-)

      Usuń
  5. Fajne czapy, i uśmiech twojej synowej potwierdza, że wykonanie było na poziomie. Też bardzo lubię testy u Reni, bo po prostu bierze Cię za rękę i prowadzi. Pozdrowienia z wiosennego Wilna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W testach u Reni urzeka mnie nie tylko praca nad dzianiną, ale w ogóle jej styl i bardzo to cenię. Życzę Ci dobrego wiosennego czasu:-)

      Usuń
  6. Cudny komplecik :0) i dziecięca czapeczka :0)
    Z Renią , a raczej pod jej czujnym okiem wspaniale się pracuje :0)
    Pozdrawiam serdecznie :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie, dobre słowa mają moc:-) Miło mi czytać pochwały mojej pracy i dobre słowa o projektach i świetnej współpracy z projektantką:-) Pozdrawiam ciepło, wiosennie, optymistycznie:-)

      Usuń
  7. Bardzo oryginalne wzory i świetne wykonanie! Mozaika to jest to, do czego muszę powrócić, bo daje zachwycające rezultaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam Twoją piękną mozaikową chustę! Wydawało mi się to bardzo skomplikowane technicznie:-)

      Usuń