poniedzia艂ek, 27 czerwca 2022

Oczko do oczka馃槉

Od oczka do oczka i oto gotowa odzie偶, nie tylko okrycie, ale obiekt ju偶 od pocz膮tku wiele obiecuj膮cy, przyjemno艣膰 dziergania i rado艣膰 noszenia.

Odkry艂am ostatnio, 偶e ca艂kiem sporo mam zrobionych dzianin, opublikowa膰 je wypada, a wcze艣niej obfotografowa膰. Od pewnego czasu otaczaj膮ce mnie okoliczno艣ci oddala艂y mnie od rytmu blogowego i zwi臋ksza艂 si臋 odst臋p czasowy mi臋dzy dzierganiem a publikowaniem obiekt贸w spadaj膮cych z drut贸w. Osobi艣cie nie ocenia艂am tego surowo, 偶e to okropno艣膰, odpuszczenie czy opuszczenie, albo nawet oddalenie z miejsca wypadku. Nie obija艂am si臋 przecie偶馃槉 Odczu艂am jednak, 偶e troch臋 brakuje mi bie偶膮cego blogowania, pisania. Obieca艂am sobie, 偶e nadrobi臋 zaleg艂o艣ci. Od czego jednak zacz膮膰? Odpowied藕 jest prosta - od tego co zosta艂o sfotografowane. Tak si臋 sk艂ada, 偶e jest to najnowsza moja dzianina, letnia kamizelka. Grzej膮ca alpaka i ciep艂a we艂na na pewno si臋 nie obra偶膮 za przesuni臋cie ich w kolejce, kt贸ra je艣li w og贸le istnieje to jest wzgl臋dna i umowna. Czasem liczy si臋 chronologia powstawania prac, innym razem data premiery testowego projektu, wykonanie zdj臋膰, natchnienie, chwila,  napisanie tekstu i splot r贸偶nych okoliczno艣ci, po prostu naturalna kolej rzeczy.

Dzie艅 gor膮cego lata to dobry czas, by pokaza膰 przewiewn膮 letni膮 kamizelk臋, taki niby niekonieczny, ale cz臋sto brakuj膮cy element. Otwieraj膮c szaf臋 czasem zastanawiam si臋 co ubra膰, aby si臋 i okry膰 i odkry膰. R贸wnie偶 latem stosuj臋 zasad臋 ubierania „na cebulk臋”. Lubi臋 chwyta膰 promienie s艂o艅ca, ale wiem 偶e, mo偶e zdarzy膰 si臋 jaki艣 nawiew klimatyzacji albo po prostu sytuacja, w kt贸rej nie czu艂abym si臋 komfortowo, wi臋c do letnich sukienek i bluzek na rami膮czkach potrzebuj臋 jakiej艣 narzutki. W艂a艣nie taki przyodziewek wydzierga艂am z w艂贸czki bawe艂niano lniano wiskozowej Drops Belle w kolorze malwy. Oczarowa艂 mnie kiedy艣 projekt kamizelki Lana Grossa i od razu chcia艂am zrobi膰 co艣 takiego w wersji zimowej, z ciep艂ej we艂ny. Zima jednak min臋艂a, a ochota na ten wz贸r jako艣 nie, tote偶 sta艂 si臋 on moj膮 pierwsz膮 letni膮 dzianin膮 tego roku. Kamizelk臋 t臋 mo偶na nosi膰 na dwa sposoby, z a偶urem na dole, albo odwrotnie, wtedy a偶ur tworzy szalowy ko艂nierz, w tej drugiej wersji ca艂o艣膰 jest kr贸tsza i szersza, za to wi臋cej si臋 dzieje wok贸艂 szyi. Jest te偶 trzeci spos贸b ubierania tej dzianiny,  mianowicie zak艂adanie jej na ramiona bez wk艂adania r膮k w otwory, jest to wygodne i dobrze wygl膮da, ale gdy robili艣my zdj臋cia jeszcze tego nie wiedzia艂am馃槉


















 

 

 

 


27 komentarzy:

  1. 艢wietna kamizelka.
    Ja od 3 lat nie potrafi臋 sko艅czy膰 letniego kwadratowca na szyde艂ku

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Z pewno艣ci膮 potrafisz:-) Mo偶e nie przyszed艂 jeszcze czas kwadratowca, albo masz sprawy od niego wa偶niejsze:-)

      Usu艅
  2. 艢wietna rzecz, na lato praktyczna, bo zakrywa ramiona. A Ty jeste艣 bardzo elegancka :-)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dzi臋kuj臋 Asiu:-) Jestem zadowolona z tej kamizelki, sprawdza si臋 w r贸偶nych zestawieniach. W og贸le lubi臋 dzianiny za to, 偶e te same rzeczy mog膮 by膰 i codzienne i eleganckie, w zale偶no艣ci od reszty, a w ka偶dej sytuacji pozostaj膮 po prostu wygodne:-)

      Usu艅
  3. Fajna jest ta narzutko - kamizelka. Ma ciekaw膮 konstrukcj臋, a do tego mo偶na nosi膰 j膮 na r贸偶ne sposoby. Super!

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Renatko, dzi臋kuj臋 za odwiedziny i mi艂e s艂owa. Pozdrawiam serdecznie znad kolejnej letniej dzianiny:-)

      Usu艅
  4. No kolorystyka na zdj臋ciach rzuci艂a mnie na kolana. Trafiona bez pudla plus dodatki naszyjnik i kolor szminki... A kamizelka, wz贸r pi臋kny i kolor - przydymione r贸偶. Jeden z moim ulubionych kolor贸w, bo prawie ka偶da kobieta wygl膮da w nim dobrze 馃グ

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Taki komentarz dzia艂a jak r贸偶owe okulary:-) Dzi臋kuj臋 :-) A tak sobie teraz pomy艣la艂am, 偶e to zestawienie szaro艣ci z r贸偶em jest symboliczne, realizm szaro艣ci i optymizm r贸偶u, jedno nie wyklucza drugiego i dobrze im razem:-)

      Usu艅
  5. Motywacj臋 do posiadania takiego wdzianka doskonale rozumiem - dla mnie te偶 jest to bardzo potrzebny element wystroju zewn臋trza. Takiej akurat narzutki nie mam i poczu艂am si臋 teraz zainspirowana, bowiem to, co mam, nie do wszystkiego pasuje i nie zawsze wystarcza. Twoja jest doskona艂a :) Sk艂ad w艂贸czki idealnie nadaje si臋 do takich odzie艅 (bo ja na lato preferuj臋 len i wiskoz臋). A jak si臋 w艂a艣ciwie odmienia "odzienie"? Chodzi mi o dope艂niacz.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ciesz臋 si臋, 偶e mog臋 podsuwa膰 inspiracje:-) Dzi臋ki za mi艂e s艂owa. Nie mam wykszta艂cenia filologicznego, ale na moje oko i ucho to jest poprawna wersja. Je艣li nie mam odzienia w odpowiednim kolorze, to mimo posiadania r贸偶nych tego typu odzie艅 wydziergam sobie takowe na 艣wi臋to i na codzie艅:-) Co prawda nigdy nie spotka艂am si臋 z tak膮 form膮, ale to 偶aden argument. Nie spotka艂am te偶 zwrotu "wystr贸j zewn臋trza", kt贸ry bardzo mi si臋 spodoba艂:-) Serdeczno艣ci:-)

      Usu艅
    2. :) pi臋kne podsumowanie rozmy艣la艅:)
      Bo Ty potrafisz tak s艂贸w u偶ywa膰, 偶e jako艣 bez wahania skierowa艂am do Ciebie to pytanie.
      A wystr贸j zewn臋trza to moje autorskie okre艣lenie odzienia i element贸w towarzysz膮cych :)

      Usu艅
    3. Tw贸j zwrot jest nie tylko zabawny, ale oddaje prawd臋 o tym, 偶e nasze wn臋trze wp艂ywa na zewnetrze i odwrotnie, otoczenie dzia艂a na wn臋trze, one przenikaj膮 si臋 wzajemnie. A w tym pierwotnym powiedzeniu wn臋trze to tylko pomieszczenie. Jak widzisz s艂owa to dla mnie woda na m艂yn.

      Usu艅
    4. Lubi臋 te Twoje zabawy s艂owami:)

      Usu艅
  6. A w艂a艣nie ostatnio my艣la艂am nad czym艣 takim lekkim i prostym, 偶eby narzuci膰 co艣 na siebie ale nie musi膰 taszczy膰 sweterka czy 偶akietu. 艢wietna kamizelka:)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Kamizelka dobrze si臋 sprawdza w艂a艣nie dlatego, 偶e jest lekka i prosta. Dzi臋ki za odwiedziny, pozdrawiam:-)

      Usu艅
  7. Super pomys艂 na"dwa w jednym". A nawet mo偶na b臋dzie nie wykorzystuj膮c otworki na r臋ce z艂ozy膰 to i owin膮膰 szyj臋 jako szalikiem np. do kurtki. Chyba niejedna z nas skopiuje co艣 takiego. Mam pytanko, czy wed艂ug ciebie pasowa艂aby ta w艂贸czka na szyde艂kowa tunik臋 letni膮. Pozdrowienia z przegrzanego Wilna.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. My艣l臋, 偶e to jest dobra w艂贸czka na letni膮 tunik臋, r贸wnie偶 szyde艂kow膮. Wprawdzie moje do艣wiadczenia szyde艂kowe s膮 do艣膰 skromne, ale tak na moje oko dzianina szyde艂kowa jest bardziej zwarta i tym samym troch臋 ci臋偶sza, s膮 jednak wzory a偶urowe:-) W艂贸czka sama w sobie jest do艣膰 mi艂a, nie ma takiej twardo艣ci jak niekt贸re bawe艂ny. R贸wnie偶 pozdrawiam serdecznie, u nas po fali gor膮ca temperatura zaczyna spada膰, od razu lepiej si臋 oddycha:-)

      Usu艅
  8. Bardzo 艂adna kamizelko-narzutka. I pasuje do Ciebie idealnie i pod wzgl臋dem fasonu i koloru. Znaj膮c siebie, to bym nosi艂a tym drugim sposobem, ale tobie w ka偶dej wersji jest super:)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Tak, do Ciebie zdecywanie pasowa艂aby ta druga wersja:--) Dzi臋kuj臋 za mi艂e s艂owa, pozdrawiam serdecznie:-)

      Usu艅
  9. 艢wietna narzutka, ciekawa konstrukcja i bardzo praktyczna, czego chcie膰 wi臋cej? Podoba mi si臋 te偶, 偶e wersji z koronk膮 na dole wygl膮da elegancko i klasyczne a z koronk膮 jako sza艂 bardziej zawadiacko i na luzie. Tobie 艣licznie w ka偶dej opcji. Pi臋kne zdj臋cia, doskonale skomponowane kolorystycznie.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Czego chcie膰 wi臋cej? Innych fason贸w,wzor贸w, kolor贸w...Nabra艂am apetytu na letnie dzianiny,by艂 czas 偶e drutowo nie bawi艂a mnie bawelna. Dzi臋kuj臋 za wszystkie mi艂e s艂owa, serdecznie pozdrawiam:-)

      Usu艅
  10. Okry膰 si臋, odkry膰 co艣, czy omota膰? Ty to potrafisz omami膰!
    Super kamizelka, super stylizacja i super fotosesja! (偶e a偶 innych s艂贸w brak ;)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Mo偶e i innych s艂贸w brak, ale te kt贸rych u偶y艂a艣 s膮 super! Dzi臋kuj臋:-) Potrafi臋 omami膰, powiadasz, hmm, nie wiedzia艂am, mo偶e to si臋 sta艂o przy okazji bycia mam膮, bo na pewno nie w pogoni za mamon膮;-) Pozdrawiam z rozp艂ywaj膮cego si臋 w upale Krakowa

      Usu艅
  11. A mnie ostatnio skrzyd艂a opad艂y w temacie publikowania post贸w. Kilka gotowych udzierg贸w czeka na swoje 5 min ale kiedy 艣wiat je ujrzy to nie wiem.
    Podziwiam Tw贸j zapa艂 do dziergania. 艢wietn膮 kamizelk臋 stworzy艂a艣. Jak wida膰 daje du偶e mo偶liwo艣ci noszenia wi臋c powinna by膰 cz臋sto noszona. Sesja zdj臋ciowa rewelacyjna!

    OdpowiedzUsu艅
  12. Amuszko dzi臋kuj臋 za mi艂e s艂owa.
    Gotowe dzianiny poka偶esz jak tylko wr贸ci natchnienie i jaki艣 mi艂y wiatr dmuchnie w Twoje skrzyd艂a:-)

    OdpowiedzUsu艅