艣roda, 19 pa藕dziernika 2022

Id膮c dalej, w skarpetkach馃槉

Wiele ju偶 skarpet zrobi艂am, na drutach jest kolejna para, a jeszcze wiele innych mam w planach. W pudle z w艂贸czkami skarpetkowymi motk贸w jest pe艂no, a i tak wci膮偶 za ma艂o. S膮 techniki i wzory, kt贸re robi臋 z pami臋ci, wci膮偶 je dopracowuj臋, a jeszcze sporo nowych rzeczy chcia艂abym opanowa膰. Nie da si臋 ukry膰, jestem w fazie fascynacji dzierganiem skarpetek. Jeszcze kilka lat temu, w og贸le nie bra艂am pod uwag臋 tej ma艂ej formy, wydawa艂o mi si臋, 偶e szkoda na to czasu, nawet napisa艂am o tym w po艣cie Skrapetkowa symetria.  Pierwsz膮 par臋 zrobi艂am troch臋 z potrzeby, troch臋 z ciekawo艣ci czy potrafi臋, potrafi艂am. Potem co jaki艣 czas pojawia艂a si臋 kolejna para, ja coraz ch臋tniej nosi艂am w艂asnor臋cznie zrobione skarpety, odkry艂am nawet, 偶e w ch艂odne letnie wieczory we艂niane skarpetki s膮 jako艣 przyjemniejsze ni偶 te zwyczajne.

Na pytanie o co chodzi z tym dzierganiem skarpet, czemu daje tyle rado艣ci i tak bardzo poch艂ania pewnie niejedna dziergaj膮ca osoba odpowiedzia艂aby, 偶e to ma艂a forma, powstaj膮ca szybciej ni偶 sweter czy chusta, wi臋c mo偶na j膮 wple艣膰 mi臋dzy wi臋ksze projekty, a poza tym ma艂y rozmiar pozwala zabra膰 z sob膮, bo zmie艣ci si臋 niemal w ka偶dej torebce, mo偶e nawet w kieszeni. Owszem, to prawda, lecz przecie偶 s膮 inne niewielkie rob贸tki i to znacznie prostsze w wykonaniu. Zatem co takiego jest w dzierganiu skarpetek? Dla mnie to satysfakcja z opanowania tr贸jwymiarowej formy i 艣wiadomo艣膰 jak po偶yteczna to dzianinka, daj膮ca stopom ciep艂o i ozdob臋.

Jest jeszcze w膮tek symboliczny zwi膮zany ze stop膮, akcentuj膮cy tak potrzebne teraz ugruntowanie, uziemienie. 艢wiat si臋 zmienia na naszych oczach, cz臋sto w spos贸b trudny do przyj臋cia, do zrozumienia, niejeden cz艂owiek czuje si臋 tak, jakby ziemia usuwa艂a mu si臋 pod nogami. Nawet je艣li dramatyczne sytuacje nie dotycz膮 nas bezpo艣rednio to i tak potrzebujemy stabilno艣ci. Stoj膮c mocno na ziemi 艂atwiej zachowa膰 spok贸j… i przyjemniej patrze膰 w niebo. 

Mi艂o te偶 spojrze膰 na te swoje stopy, gdy ubrane s膮 w co艣 ciep艂ego, kolorowego, optymistycznego.

Dzi艣 prezentuj臋 dwie pary skarpet. Pierwsza z nich powsta艂a w oparciu o wz贸r Brier Socks autorstwa Hanny Maciejewskiej. Pi臋knie u艂o偶ony botaniczny motyw oplataj膮cy zar贸wno stop臋 jak i pi臋t臋 zachwyci艂 mnie od pierwszego spojrzenia. Zrobi艂am te skarpety z w艂贸czki Alize Artisan Superwash w ciep艂ym 偶贸艂tym kolorze. Zamawiaj膮c j膮 mia艂am skojarzenie z kwiatami s艂onecznika, dzi艣 ta w艂贸czka przypomina mi opadaj膮ce li艣cie magnolii pod moim oknem, ale te偶 aktualne kolory wielu innych drzew.

Druga para skarpet jest odpowiedzi膮 na pytanie „Co tygrysy lubi膮 najbardziej? ”馃槉 Jak to co, dziergane skarpetki i ciekawe w艂贸czki skarpetkowe, na przyk艂ad w kolorze tygryska馃槉 Wersja prosta, od g贸ry, z pi臋t膮 z klinem, bez wzork贸w, wystarczy 偶e kolorowe pasma we艂enki s膮 rozbrykane.

We艂niane skarpetki nadaj膮 si臋 do domu, do 艂贸偶ka, na spacery do lasu… Co kto lubi馃槉






















24 komentarze:

  1. Przyjmij wyrazy najwy偶szego podziwu od zapracowanej skarpetkomaniaczki. Obie pary s膮 pi臋kne!

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Przyjmuj臋 z ogromn膮 rado艣ci膮, tym wi臋ksz膮 偶e Twoje osi膮gni臋cia skarpetkowe bardzo mi imponuj膮:-) Tak si臋 zastanawiam czy piszesz o zapracowaniu takim zwyczajnym czy skarpetkowym, przypuszczam 偶e i jednym i drugim. Pozdrawiam ciep艂o i 偶ycz臋 pi臋knego czasu:-)

      Usu艅
    2. Tak, tak, zapracowana w pracy i zapracowana w domu. Jednak bardziej lubi臋 ten m贸j drugi - dziewiarski etat. :-)

      Usu艅
    3. Tak si臋 domy艣la艂am:-) Na tym etacie raczej ubolewa si臋 nad brakiem czasu ni偶 nadmiarem pracy:-) U mnie te偶 pracowicie i to nie tylko na drutach. Dobrego odpoczynku w weekend, pozdrawiam serdecznie:-)

      Usu艅
  2. Ca艂kowicie si臋 zgadzam z ka偶dym s艂owem, tylko , 偶e nigdy nie potrafi艂abym tak trafnie i przyjemnie dla ucha i oka opisa膰 emocje, kt贸re ogarniaj膮 cz艂owieka przy dzierganiu skarpet. Ale twoja przygoda " z pi贸rem" nie jest blogowiczom zaskoczeniem, bo ka偶dy tw贸j tekst jest wart podziwu. Sama teraz te偶 siedz臋 przy temacie skarpetkowym i ci膮gle licz臋, ile jeszcze os贸b musz臋 obdarowa膰, bo ten moment lubi臋 najbardziej. Bardzo mnie urzek艂y te tygrysie 艂apki, s膮 takie miluchne, no a druga para, to ju偶 produkt z najwy偶szej p贸艂ki. Brawo, serdeczne pozdrowienia z jesiennego , s艂onecznego dzi艣 Wilna.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie mi mi艂o, dodajesz mi wiatru w skrzyd艂a. To niezwyk艂e uczucie, gdy w moich s艂owach, w moich do艣wiadczeniach kto艣 odnajduje w艂asn膮 prawd臋. Co do skarpet, tak, ten wzorzysty projekt zrobi艂 na mnie ogromne wra偶enie, botaniczne wzory kt贸re uwielbiam, dodatkowo w przemy艣lanym uk艂adzie, u艂o偶one inaczej na lewej i na prawej stopie i ta pi臋ta! Dzi臋ki za odwiedziny, r贸wnie偶 pozdrawiam, w Krakowie troch臋 ch艂odno dzi艣, ale s艂onecznie i pi臋knie:-)

      Usu艅
  3. Nie wiem dlaczego m贸j komentarz poszed艂 jako "anonimowy", wi臋c podpisuj臋 si臋 "Honorata"

    OdpowiedzUsu艅
  4. Kochana, te偶 nie wiem dlaczego blogger "dziwakuje" i to nie tylko przy komentarzach. Przesta艂 te偶 wysy艂a膰 maila powiadamiaj膮ce o nowych wpisach, cho膰 niczego nie zmienia艂am w ustawieniach. Mo偶e powinnam si臋 w to powgryza膰, ale jest tyle innych wa偶nych i ciekawych rzeczy... Serdeczno艣ci:-)

    OdpowiedzUsu艅
  5. Cudne skarpety! W tygrysich urzek艂a mnie w艂贸czka, wz贸r jaki si臋 w nich uk艂ada wygl膮daj膮cy na przypadkowy uk艂ad paseczk贸w, przyci膮ga oko. Za to druga para to ju偶 dla mnie mistrzostwo 艣wiata. Wz贸r dopracowany w ka偶dym szczeg贸le a i wykonanie zachwyca:)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dzi臋kuj臋 pi臋knie:-) Brier socks to majstersztyk, na pocz膮tku chcia艂am je zrobi膰 w kolorze ecru, tak naturalistycznie, 偶eby zaakcentowa膰 sam膮 form臋, ale jak wida膰 kolor jej nie przyt艂oczy艂. A wersj臋 naturalistyczn膮 jeszcze mog臋 zrobi膰:-)

      Usu艅
  6. O kurd臋:))), co za cudowno艣ci!!!

    OdpowiedzUsu艅
  7. Co tygrysy lubi膮 najbardziej to jest top na Box Office czyli rozbilas Bank 馃ぃ s膮 absolutnie fantastyczne, ten wz贸r i kolory. Po pierwsze jest to trendy w Londynie te偶, wszelkie c臋tki, paski od zwierz臋ce itd, ale dla mnie takie wzory s膮 po prostu pi臋kne, bo natura jest najlepsza z kolorem i wzorem, wzorkiem.
    呕e mn膮 tylko jest problem taki, 偶e jak s艂ysz臋, czytam czy dotykam we艂ny, to mam g臋si膮 sk贸rk臋, na stopach te偶 nie mog臋 nosi膰. Reakcja cia艂a. Co nie znaczy, 偶e nie podziwiam 馃槏

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Trendy, powiadasz, hmm... ja za trendami nie pod膮偶am, a jakbym chcia艂a to pewnie bym nie nad膮偶a艂a;-) Co do we艂ny, w艂a艣nie u艣wiadomi艂a艣 mi, 偶e mam wielkie szcz臋艣cie, bo cho膰 jestem nadwra偶liwcem i tkaniny wybieram bardzo selektywnie to jednak we艂na mi s艂u偶y, a na stopach im bardziej gryz膮ca tym lepiej. Dzi臋ki za mi艂y komentarz, serdecznie pozdrawiam:-)

      Usu艅
  8. 艢liczne, obie pary, ale ten pierwszy wz贸r i Twoje wykonanie och i ach, a te drugie taki jesienny optymistyczny tygrysek, cude艅ka.
    Je艣li o mnie chodzi zrobi艂am kilkana艣cie par ale mnie nie wci膮gne艂o, i nie umiem ani nie lubi臋 ich nosi膰. Gryz膮, pod butami si臋 艣ci膮gaj膮, nie praktyczne s膮, wol臋 sklepowe (i mniej mi ich 偶al gdy si臋 przecieraj膮 bo nie mam uczucia straconego czasu). Ale ja og贸lnie nie przepadam za ma艂ymi formami. Co nie przeszkadza absolutnie w podziwianiu ich u innych ;)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. To jest niesamowite, jak r贸偶norodne mo偶liwo艣ci daje nasza pasja, chyba ka偶dy mo偶e znale藕膰 co艣 dla siebie, i to co lubi, formy du偶e albo ma艂e, w艂贸czki grube albo cieniutkie, a jak nie dla siebie, ani nawet nie dla innych to dla domu, dla kwiat贸w... Serdecznie pozdrawiam:-)

      Usu艅
  9. Skarpetkowe wzory prezentuj膮 si臋 jak marmurowe plaskorzezby na kolumnie Trajana, cude艅ka☺

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Pi臋knie dzi臋kuj臋:-) Cieszy taki komplement, a poza tym jest dowodem na to, 偶e pasja rozwija r贸wnie偶 w innych dziedzinach, pod膮偶aj膮c 艣ladem tego komentarza poogl膮da艂am i kolumn臋 Trajana i inne architektoniczne skarby.

      Usu艅
  10. W takich skarpetkach to mo偶na doj艣膰 na koniec 艣wiata 馃槃 Mi艂o, cieplutko i wygodnie. Obie pary s膮 rewelacyjne!

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Amuszko, dzi臋kuj臋 za przemi艂e s艂owa. Serdecznie pozdrawiam:-)

      Usu艅
  11. Rewelacyjne skarpetki. Okresie jesienno - zimowym z pewno艣ci膮 si臋 przydadz膮.

    OdpowiedzUsu艅
  12. Te pierwsze! Och, jakie one 艣liczne!!! Bardzo lubi臋 ogl膮da膰 Twoje wyroby, podziwia膰 fotografie i czyta膰 Twoje s艂owa. Pi臋knej jesieni!

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Mi艂o Ci臋 widzie膰, czyta膰:-) Jesie艅 wci膮偶 pi臋kna i nadal 艂askawa, oby jak najd艂u偶ej. Serdecznie pozdrawiam:-)

      Usu艅